Fanfare Velden LIMBURGS KAMPIOEN

theoschoudersFanfare Velden is zaterdag 13 oktober, onder leiding van dirigent Theo Schreurs, tijdens het bondsconcours van de Limburgse Bond van Muziekgezelschappen (LBM) gepromoveerd naar de 2e divisie. Met het aantal punten is de fanfare tevens Limburgs Kampioen. Een absolute topprestatie van zowel dirigent als muzikanten. De intensieve voorbereiding werd zaterdag in een goed gevuld theater 'De Maaspoort' bekroond met deze kwalificatie van de jury. De laatste keer dat de fanfare promoveerde was in 1961. Dat geeft aan hoe uniek dit resultaat is.

Grandioos feest
Ontvangst 1klNa de uitslag in 'De Maaspoort' volgde een uitbundig feest en een warm onthaal op de Markt in Velden. Zowel de Veldense drumband en Harmonie St. Antonius Lomm zorgden voor een geweldig ontvangst. Zelfs de bierfontein werd speciaal voor deze gelegenheid aangesloten voor lekker pils. Daarna ging het feest verder in de 'Kiêsstolp'. Toen zondag bleek dat de fanfare ook nog 'ns Limburgs Kampioen is geworden, ging het dak er af bij café Bouten ('Het Wapen van Velden')!
Klik hier voor een eerste foto-impressie >>

Muziekwerken
De muzikanten behaalden dit resultaat met de volgende muziekwerken:
Atlantic Quest (inspeelwerk)
Trimbeka – Carl Wittrock
Pirates of the Carribean – Klaus Badelt, arr. Nick Hillary
When the rain is coming – Timothy Travis

Achtergrond
"De concoursen die al vanaf 1951 door de LBM worden georganiseerd, leveren een belangrijke bijdrage aan het hoge kwalitatieve niveau waarop de Limburgse muziekverenigingen functioneren. Een van de belangrijkste doelstellingen van deze muziekwedstrijden is dan ook het bieden van een mogelijkheid aan de lidverenigingen om het muzikale niveau te peilen en het verstrekken van aanwijzingen ter verbetering hiervan middels een rapport dat door een deskundige jury wordt samengesteld". Bron: site www.lbminfo.nl

Voorheen werd de 3e divisie de afdeling uitmuntend genoemd. De 2e divisie werd voorheen de ere-afdeling genoemd.