Alles viel stil. Geen repetities, geen concerten en geen marcherende fanfare door de straten van ons geliefde Velden. Het viel tegen. Zwaar tegen. Uiteraard staat dit in schril contrast met het leed dat corona bij velen heeft veroorzaakt.
Gelukkig komen er nu langzaam betere tijden. Samen krijgen we het virus onder controle en wordt meer mogelijk. Als fanfare sluiten we een tijd af die we vooral online samen doorbrachten. Van online muziekles tot online repetitie en van online challenges tot online vergaderingen.
Toen we weer op 1,5 meter mochten repeteren hebben we concertwerk Ammerland op de lessenaar gezet. Kijk en luister naar dit bijzondere muziekstuk, van ‘mineur’ naar ‘majeur’. Een muzikale terugblik op een bijzondere coronatijd. Hou vol. Samen gaan we door en zetten we de schouders eronder.

Klik op deze link voor het concertwerk:
o.l.v. Hans Thijssen, coronatiëd 2020-2021
Muziek: Ammerland – Jacob de Haan